Katalog części zamiennych do rowerów niemieckich: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[ | + | [[category:Kroniki rowerowe]] |
+ | [[category:Kroniki Doktora No]] | ||
+ | Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny. | ||
+ | Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich. | ||
− | <gallery> | + | Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego. |
+ | |||
+ | Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru. | ||
+ | |||
+ | Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ? | ||
+ | |||
+ | Można spotkać też dwa ciekawe przypadki. | ||
+ | *Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona. | ||
+ | *Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy. | ||
+ | |||
+ | Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy... | ||
+ | |||
+ | Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu. | ||
+ | |||
+ | Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem. | ||
+ | |||
+ | Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane. | ||
+ | Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <gallery widths=256px heights=192px> | ||
Image:obrazek- 043.jpg | Image:obrazek- 043.jpg | ||
Linia 108: | Linia 134: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | <gallery> | + | <gallery widths=256px heights=192px> |
Image:obrazek- 144.jpg | Image:obrazek- 144.jpg | ||
Linia 212: | Linia 238: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <gallery widths=256px heights=192px> | ||
+ | |||
+ | Image:obrazek- 244.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 245.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 246.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 247.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 248.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 249.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 250.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 251.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 252.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 253.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 254.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 255.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 256.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 257.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 258.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 259.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 260.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 261.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 262.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 263.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 264.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 265.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 266.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 267.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 268.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 269.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 270.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 271.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 272.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 273.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 274.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 275.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 276.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 277.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 278.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 279.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 280.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 281.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 282.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 283.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 284.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 285.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 286.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 287.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 288.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 289.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 290.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 291.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 292.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 293.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 294.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 295.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 296.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 297.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 298.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 299.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 300.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 301.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 302.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 303.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 304.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 305.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 306.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 307.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 308.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 309.jpg | ||
+ | Image:obrazek- 310.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kroniki_rowerowe|Powrót do "Kronik rowerowych"]] |
Aktualna wersja na dzień 18:32, 24 cze 2014
Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny.
Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich.
Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego.
Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru.
Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ?
Można spotkać też dwa ciekawe przypadki.
- Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona.
- Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy.
Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy...
Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu.
Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem.
Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane. Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać.
Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich...