Katalog części zamiennych do rowerów niemieckich: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny. | |
+ | Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich. | ||
+ | Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego. | ||
+ | Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru. | ||
+ | Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ? | ||
+ | Można spotkać też dwa ciekawe przypadki. | ||
+ | -Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona. | ||
+ | -Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy. | ||
+ | Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy... | ||
+ | Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu. | ||
+ | Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem. | ||
+ | Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane. | ||
+ | Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać. | ||
+ | |||
+ | Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich... | ||
+ | |||
+ | |||
<gallery widths=256px heights=192px> | <gallery widths=256px heights=192px> |
Wersja z 06:54, 24 cze 2014
Tym razem cel ćwiczenia jest nieco inny. Z różnych przyczyn w zbiorze starych rowerów występujących w Polsce jest sporo rowerów niemieckich. Jest to świat odrębnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do najpopularniejszych rowerów polskich np. A Kamińskiego. Ponieważ w zasadzie wykorzystywany był inny osprzęt lub podzespoły (trudno szukać tu Bramptona, Perrego etc.) to identyfikacja podzespołów ułatwi identyfikację rekonstruowanego roweru. Przede wszystkim zaś pomoże odpowiedzieć na pytanie niemiecki czy polski ? Można spotkać też dwa ciekawe przypadki. -Rowery polskich firm ewidentnie konstrukcyjnie podobne do rowerów niemieckich np Korona. -Rowery niemieckie odnowione przez "Emaliernie", które na rdzennie niemiecki rower kładły lakier ze szparowaniem w polskim stylu, dodatkowo dokładając własne logo w postaci kalkomanii na główce ramy. Sporo jest też w katalogu części zamiennych do np lamp karbidowych. Lampy takie bardzo rzadko występują kompletne i czasem nie wiadomo jak wyglądały brakujące elementy... Katalog odpowiada też na pytanie: Dlaczego tak trudno jest dobrać elementy suportu do starego roweru niemieckiego. Proszę zwrócić uwagę ile jest typów korb, misek, konusów i osi suportu. Celowo pokazujemy wszystkie strony z tym asortymentem.
Wreszcie zdecydowaliśmy się pokazać strony luźniej związane, a zawierające narzędzia często dziś unikalne i zapomniane. Szczególnie silnie zdeterminowani hobbyści mogą zobaczyć pradawną maszynkę do szparowania, ba, nawet w oparciu o rycinę mogą ją sobie wykonać.
Katalog pokazujemy w takim stanie jakim wpadł nam w ręce, niestety, brak pierwszych czterdziestu kilku stron i nie wiadomo ilu ostatnich...